Błędy w protokole Kerberos
11 stycznia 2007, 11:03MIT (Massachusetts Institute of Technology) poinformował o znalezieniu krytycznych dziur w stworzonym przez tę uczelnię, szeroko wykorzystywanym protokole uwierzytelniania i autoryzacji Kerberos.

'Ofiara' wygryzła się z ciała 'drapieżnika'
16 kwietnia 2014, 11:04Czternastego maja 2013 r. na leżącej na macedońskim jeziorze Prespa wyspie Gołem Grad znaleziono martwą młodą samicę żmii nosorogiej (Vipera ammodytes), z której ściany ciała, ok. 3,5 cm nad kloaką, wystawała głowa skolopendry paskowanej (Scolopendra cingulata).

Wykrywacz emocji: potrzebny czy nie?
12 maja 2016, 11:23Na Uniwersytecie w Lancaster trwają badania związane z wykrywaczem emocji. Inspiracją był gadżet z filmu "Łowca androidów" z 1982 r. (chodzi o test Voighta-Kampffa, który pozwalał odróżnić ludzi od androidów).
Wąchanie skraca życie
4 lutego 2007, 14:56Naukowcy już od kilkudziesięciu lat wiedzą, że zmniejszenie liczby spożywanych kalorii przy jednoczesnym zapewnieniu organizmowi niezbędnych składników odżywczych, wydłuża życia. Obecnie zauważyli, że zapach jedzenia może je... skracać.

Meteoryt czelabiński zderzył się wcześniej z innym
27 maja 2014, 05:12Naukowcy dowiedli, że meteoryt, który w ubiegłym roku eksplodował nad Czelabińskiem zderzył się wcześniej z innym meteorytem. Na podstawie fragmentów jadeitu w znalezionych szczątkach meteorytu stwierdzono, że do zderzenia doszło przy prędkości około 4800 kilometrów na godzinę

Microsoft i marihuana
17 czerwca 2016, 10:27Microsoft zaistniał na rynku, z którym wiele przedsiębiorstw nie chce mieć nic wspólnego - rynku legalnej marihuany. Koncern ogłosił,że podpisał umowę z firmą Kind Financial, przedsiębiorstwem, które sprzedaje systemy do śledzenia legalnej sprzedaży narkotyku

Zabawka językowa dla dzieci z autyzmem
5 marca 2007, 14:57Holenderscy naukowcy opracowali elektroniczną zabawkę, która wspiera rozwój językowy, a zwłaszcza naukę nowych słów, u dzieci autystycznych. W ramach pracy dyplomowej Helma van Rijn z Politechniki w Delft testowała prototyp urządzenia LINKX na serii spotkań z trojgiem chorych maluchów. Robbert, Beer i Jacob mają od 3 do 5 lat.

IBM obiecuje nanorurkową rewolucję
3 lipca 2014, 19:09Badacze IBM-a twierdzą, że około 2020 roku powinien pojawić się pierwszy procesor z tranzystorami wykonanymi z węglowych nanorurek. Jeśli do tego czasu Prawo Moore'a miałoby zachować ważność, to krzemowe układy scalone musiałyby powstawać w technologii 5 nanometrów

Dziura w LastPass naraża miliony internautów
28 lipca 2016, 05:01Tavis Ormandy z Google'a informuje o znalezieniu dziury typu zero-day w popularnym menedżerze haseł LastPass. Dziura pozwala na całkowite przejęcie kontroli nad kontem użytkownika. Miliony internautów mogą narazić się na niebezpieczeństwo jeśli wejdą na witrynę zarażoną przez cyberprzestępców.

Rekord w prędkości jazdy po szynach
3 kwietnia 2007, 18:20Francuski TGV pobił rekord w prędkości jazdy po szynach. Ku uciesze pasażerów i obserwatorów, skład rozpędził się do 574,8 km/h. Próby przeprowadzono, oczywiście, w szczerym polu. Do trzech piętrowych wagonów po obu stronach doczepiono lokomotywy, z których każda była wyposażona w silnik o mocy 25 tysięcy koni mechanicznych i specjalne koła.